وبسایت رسمی دکتر حسین عیوضلو

معرفی و نشر آثار و نظرات دکتر حسین عیوضلو

وبسایت رسمی دکتر حسین عیوضلو

معرفی و نشر آثار و نظرات دکتر حسین عیوضلو

این وبسایت به معرفی و انتشار آثار و نظرات دکتر حسین عیوضلو، عضو هیات علمی دانشکده ی اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام، می پردازد.

آخرین نظرات
Flag Counter

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات گفت: این بانک روشهای منحصر به فرد و جدیدی در قالب تامین مالی خرد( مایکروفاینانس) و سرمایه گذاری خطر پذیر (VC ) طراحی و اجرا کرده است.

دکتر حسین عیوضلو، رئیس کارگروه طرح تحول ساختاری نظام بانکی (وابسته به شورای هماهنگی بانکها)، با اشاره به سابقه طرح تحول بنیادین نظام بانکی افزود: یکی از بخش های هشتگانه این طرح بحث بانکداری در حوزه سرمایه گذاری های خطر پذیر یا VC  است که بانک توسعه صادرات به عنوان یک بانک پیشرو این امر را عملیاتی کرده است.
رئیس کارگروه طرح تحول نظام بانکی اضافه کرد: در این مسیر بانک توسعه صادرات در جهت ظرفیت سازی برای صادرات محصولات دانش بنیان و بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه در عرصه های جدید، ارائه خدمت به شرکت های دانش بنیان را توسعه می دهد.
به گفته دکتر عیوضلو اسفندماه سال 91 تفاهم نامه ای میان بانک توسعه صادرات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید که براساس آن، این بانک پس از تصویب طرح‌های دانش بنیان در کارگروه مشترک نسبت به پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اقدام می کند.
مسئول کمیته شناسایی بررسی عوامل بازار محصولات دانش بنیان این معاونت گفت: این کمیته به عنوان یکی از کمیته های زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وظیفه شناسایی حلقه های مفقوده بازارهای صادراتی و اصلاح نهادها برای رونق کسب و کار و چگونگی افزایش سهم دانش بنیان ایرانی را  برعهده دارد.
وی تأکید کرد: متاسفانه ساختار قوانین و مقررات کشور به تفکیک انواع فعالیت بانکها و نظام جامع تامین مالی بر اساس انواع روشهای تامین مالی توجه ندارد و این بزرگترین مشکل و مانع توسعه ابزارهای مالی در کشور است.
عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات افزود: برای اجرای روشهای جدید حمایت از صنعت دانش بنیان و سرمایه گذاری خطرپذیر بانک توسعه صادرات خط اعتباری یکصد میلیارد ریالی را به اجرا درآورده است. برای تغییر فرهنگ وثیقه و تضامین از ضمانت نامه صندوق پژوهش و فناوری ” توسعه صادرات و فناوری شریف” برای تامین مالی در این حوزه استفاده شده است و قرار است معاونت علمی و فناوری نیز اعتبار ویژه ای را به منظور تسهیل موضوع تضامین و وثایق شرکتهای دانش بنیان در اختیار این صندوق قرار دهد.
دکتر عیوضلو تصریح کرد: بانک توسعه صادرات در پی پیاده سازی “پنجره تجاری تأمین مالی واحدهای خرد” است که می تواند به عنوان یک راهکار موثر جهت تسهیل تعاملات تجاری در جهت بهبود فضای کسب وکار جهانی در شاخص تجارت فرامرزی و گسترش ماموریت های توسعه ای بانک توسعه صادرات ایران ظاهر شود.
عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران گفت: این بانک در شرایط تحریم ناعادلانه غرب علیه کشورمان توانست به خوبی اعطای تسهیلات را مدیریت کرده، از بلوکه شدن منابع بانک جلوگیری کند و کمترین هزینه ها را  متوجه صادرکنندگان سازد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">